loading...
پورتال جامع خبری Ea News
Hossein بازدید : 411 جمعه 19 دی 1393 نظرات (0)

به گزارش نوظهور به نقل از تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری درباره اینکه برخی از صلاح‌طلبان می‌گویند برای همگرایی باید به اصول‌گرایان معتدل نزدیک شد گفت: خود این دسته‌بندی اصولگرایان به عنوان معتدل و غیرمعتدل خط‌کشی است که از سوی اصلاح‌طلبان برای ایجاد اختلاف است.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد ظهر روز گذشته در پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان به وحدت دست یافت، گفت: ما اگر بر اصولی که ادعا می‌کنیم، باشیم، همگرایی تضمین‌شده است و خواه ناخواه یکی می‌شویم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقادات رهبر انقلاب در مقابل کسانی که دستاوردهای علمی کشور را نمی‌بینند و از آن به نابخردانه تعبیر کردند، گفت: این تعبیر نابخردانه که رهبری فرمودند، خودش تفسیر دارد و بر این منطق است که این افراد کسانی هستند که به جای دیگری دل بسته‌اند و فکر و اندیشه‌شان هم بسته است. دل به غرب بسته‌اند و خرد تشخیص توانمندی داخل را ندارند بنابراین آقا از آنها تعبیر به نابخردانه کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره انتخابات خبرگان و جریانی که در این زمینه به دنبال تصاحب مجلس خبرگان است، گفت: جریان خبرگان 100 درصد دینی است که وابسته به مبانی اعتقادی مردم است. این جریان در عرصه‌های سیاسی قابل تنظیم نیست و افراد اگر بخواهند در یکسری فعالیت‌های سیاسی جریان دینی مردم را وابسته بگیرند، در واقع دین مردم را به بازی می‌گیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین در پاسخ به سوالی درباره جریان نفوذی که در دولت به دنبال به حاشیه کشاندن دولت است، گفت: این دولت مطمع نظر عده‌ای قرار گرفته است که جریان قدرت  و دولت را ابزار کردند برای تجدید سیاسی خودشان و به همین دلیل پا روی گرده دولت گذاشته‌اند تا تجدید حیات سیاسی کنند.

وی گفت: این افراد در فتنه 88 مرگ سیاسی پیدا کردند و دنبال تجدید حیات سیاسی‌شان هستند. خود دولتمردان و رئیس دولت باید فکر کنند و گرده خود را زیر قدم‌های این جریان نگذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن بحث همه‌پرسی از سوی رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه این همه‌پرسی را هم یک بار بنی‌صدر گفت. رئیس‌جمهور از حرف‌هایی که مردم ما از آن خاطره سوء مغرضانه دارند و از به کار بردن این تعابیر خودداری کند. این همه‌پرسی هم که یک همه‌پرسی تقنینی است که فرمودند در دست مجلس است و با اراده مجلس و رای اکثریت مجلس که دوسوم نمایندگان مجلس است، قابل تحقق است؛ چیزی نیست که بشود در مقابل نهادهای قانونی نظام علم کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص فعال شدن حزب منحله مشارکت در قالب جدید گفت: اینها در خط تجدید سیاسی هستند، این افراد دچار مرگ سیاسی شدند و می‌خواهند خود را در پوسته دیگری جای دهند که حیات سیاسی خود را تجدید کنند. مردمسالاری نظام و آزادی نظام نیز اقتضا می‌کند که با این قضایا برخورد اجرایی نشود اما آنهایی که تصمیم‌گیرنده هستند، در فیلترهای مدیریت و نظارت نظام قرار دارند، باید توجه کنند که اگر روزی گرگ لباس میش را پوشید، آن را عوضی نگیرند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم درباره اینکه برخی از صلاح‌طلبان اعلام می‌کنند که برای همگرایی باید با اصولگرایان معتدل نزدیک شد، گفت: خود این دسته‌بندی اصولگرایان به عنوان معتدل و غیرمعتدل خط‌کشی است که از سوی اصلاح‌طلبان برای ایجاد اختلاف در بین اصولگرایان مطرح می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال دیگری درباره جبهه پایداری، گفت: جبهه پایداری یک تشکل اصولگراست. وقتی قرار شد همه با هم یکی باشند، هم ما نباید آنها را خط‌کشی کنیم و هم آنها نیز نباید خط کشی کنند تا ما را از هم جدا کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رابطه اصولگرایان با جریان آقای احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد یک نفری بود؛ عوضی (اشتباهی) رفت، مُرد و تمام شد و دیگر حرفش را نزنید. احمدی‌نژاد یک جریان نیست، بلکه یک نفر بود، در مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد.

وی در خصوص محاکمه مهدی هاشمی و اینکه آیا سنگ محک قوه قضائیه محاکمه این فرد است، گفت: هر تبعیضی در دستگاه قضایی خلاف عدل است، عدل دستگاه قضایی اقتضا می‌کند که هیچ تبعیضی نباید وجود داشته باشد ولو در راس کشور باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی درباره برنامه جبهه پایداری که آیت‌الله مصباح یزدی را رهبر معنوی خود می‌داند برای وحدت با گروه‌های دیگر اصولگرا،گفت: شخصیت آیت‌الله علامه مصباح یک شخصیت فرزانه، مخلص، ایثارگر است و کسی است که به تعبیر مقام معظم رهبری خلأ شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح عنصری است که جایگاه او در نظام و انقلاب اسلامی بالاست، تصریح کرد: آیت‌الله مصباح، مصالح جامعه را که اصل وحدت است، حفظ می‌کند اما اینکه جریان‌‌های سیاسی چقدر تابع ایشان باشند، آن خود حرف دیگری است، اینکه جریان‌های سیاسی در مقابل یک شخصیتی مانند آیت‌الله مصباح چقدر تبعیت کنند، این یک عرصه امتحانی است که پیش می‌آید و امیدواریم در این عرصه پیروز شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 496
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 109
  • باردید دیروز : 227
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 495
  • بازدید ماه : 2,175
  • بازدید سال : 41,567
  • بازدید کلی : 772,307
  • کدهای اختصاصی

    اسلایدشو